ciccikatt - aldrig varit med om någon liknande..

hejsan hejsan alla trogna läsare=)

Igår kväll hände något som jag aldrig varit med om förut... USCH va hemskt de va..
Satt vid datorn som vanligt och kollade andras bloggar när jag helt plötsligt blev jätte yr, då ställde jag mig upp och började gå mot sängen, allting snurrade, typ som att jag var ute på havet... min hörsel blev konstig, allt jag hörde var jätte dovt, som att jag hade två stora lock på öronen, och så började det susa i öronen...
...efter de så började jag se flimmrigt och min puls gick upp, jag hörde pulsen jättehögt i mitt huvud, det bara dunkade...
satte mig ner på sängen.. hörde att min puls började slå långsammare och långsammare.. tillslut trodde jag att mitt hjärta hade stannat:O
Vid detta ögonblick så började jag typ tänka på att jag inte ville dö :O... allt jag ville göra, att jag ville gå ut skolan å massa saker..
Sen började allt bli bättre igen, men jag var fortfarande jätte yr och så började jag få svårt att andas.. gick ut på balkongen och tog djupa andetag...
det blev inte bättre... ringde mamma som gav mig ett nummer till nån.. minns inte vad de hette.. men jag hade börjat skaka så mkt av rädsla så att jag inte ens kunde skriva ner ett nummer på papperet.. kakan fick skriva ner de istället..
Hon jag pratade med sa att jag skulle lägga mig i sängen och andas djupa andetag, och om de inte blev bättre efter 10 minuter så skulle jag åka in till karolinska...
La mig ner i sängen, skakade jättemycket, men andades djupt... Sen började jag bli yr igen, då sa Robin att vi åker till akuten.. så då gjorde vi det..

hela resan till karolinska satt jag å skakade... var lite halvt yr, det kom i omgångar...
när vi väl kom in till doktorn så gjorde de massa blodprov, ekg tester och kollade lite andra saker..
men dom kunde inte hitta något fel, och jag började må bra igen:S
så dom sa att jag skulle åka hem och låtsas som att inget hade hänt. Inget att oroa sig för..

Usch, andrig varit med om något liknande...
nu ska jag vila...
bye:)

såhär snyggt skrev jag när jag skulle skriva ner numret.....
Kommentarer
frida

oj jävlar! vad läskigt :O

hur mår du idag då??

2009-02-24 » 16:11:51
URL: http://plastkula.blogg.se/
Bea

Fin blogg du har :)

Hoppas allt är bra

2009-02-26 » 22:28:49
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Linda

men usch vad hemskt..

jag är knapapst någon läkare och du ska nog inte tro alltför mycket på mig, men det låter rätt så mycket som en panikattack (det kan vara andra saker med såklart) jag brukade jämt bli yr när jag slarvade med maten och stressade, det kunde komma framåt kvällen..

2009-03-02 » 16:43:14
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!